۱۳۹۴ آذر ۲۶, پنجشنبه

ایران - زندانی سیاسی نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر به عنوان شهروند افتخاری در بلژیک انتخاب شد.

نرگس محمدی درایران زندانی است وطی این مدت وضعیت خوبی  نداشت و به بیمارستان منتقل شده بود مزدوران زن ستیز دست وپای او را به تخت بسته بودند یک مامور 24 ساعته بالای سروی بود، حتی در اتاق عمل نیز مزدوران محل را ترک نکرده بودند واین شرایط ضد انسانی باعث شده بود که او سه بار حالت تشنج پیدا کند ، این در حالی است که شهرداری بلژیک به‌درخواست عفو بین‌الملل  شهروندی افتخاری را به نرگس محمدی در مراسم روز جهانی حقوق‌بشر اعلام کرد. 
سازمان گزارشگران بدون مرز روز سه‌شنبه 24آذربا انتشار گزارش سالانه خود از نرگس محمدی به‌عنوان یکی از 5روزنامه‌نگار زندانی در جهان نام برده  است. 
روز جمعه پانزدهم آبان ماه ۱۳۹۴ در شهر فلورانس ایتالیا طی مراسمی که توسط بنیاد گالیله ۲۰۰۰ برگزار شد از زندانی سیاسی نرگس محمدی به‌عنوان یکی از برندگان جایزه سال 2015 گالیله ۲۰۰۰ رسماً قدردانی شد. 
اما در ایران این زندانی سیاسی نرگس محمدی قرار است روز دهم دی سال جاری در بیدادگاه رژیم شرکت کند تا به جرم دفاع از حقوق بشر محاکمه شود لعنت براین رژیم ، باید صدای همه این نرگس ها باشیم تا صدای آنها به همه جهان برسد و آنها را از چنگال این آخوندها آزاد کنیم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر